Aventures hivernals molt familiars a Catalunya

El Nadal, les bufandes, l’olor de xocolata calenta i les activitats infantils són alguns dels protagonistes de l’hivern familiar a Catalunya. Prepareu-vos per a unes jornades de descoberta del territori, espectacles plens d’estrelles i fires tradicionals. Teniu ganes que arribi ja el fred? 

Cites nadalenques molt màgiques

El Nadal és el gran protagonista del mes de desembre i a Calonge-Sant Antoni munten un campament reial a la platja, abans que arribin Ses Majestats els Reis Mags d’Orient. Quan el visiteu, els patges reials us ensenyaran com preparen les joguines per viure la nit més màgica de l’any. Els nens i nenes poden donar-los les cartes per als Reis. Al recinte s’organitzen activitats com tallers de globoflèxia, per crear figures amb els globus, i xocolatada amb melindros. També podeu fer-vos selfies amb els patges.

Sabíeu que per Nadal a les Valls d’Àneu es fa cagar la tronca i no el tió? MónNatura Pirineus us proposa una sortida al bosc per anar a buscar la tronca de Nadal. Durant el recorregut us acompanya un monitor que us mostra els arbres i la flora singular de la zona. També us explicarà que per fer la tronca no s’ha talat cap arbre sinó que s’ha aprofitat la fusta d’un arbre caigut. L’activitat es realitza cada dissabte a les 10h i dura dues hores.

La Tronca de les Valls d'Àneu
La Tronca de les Valls d’Àneu

Rutes a peu, en trineu i amb raquetes de neu

Poseu-vos les botes i enfileu el Camí de les Cuirilles per gaudir del paisatge de la Vall de Boí. Aquesta passejada de 2 km la podeu recórrer en 30 minuts. La sortida és al poble de Taüll, en direcció a l’església de Sant Climent, i arriba a un mirador on les vistes panoràmiques seran un bon premi per a la caminada familiar. El que fareu quan arribeu al mirador, ja ho sabeu. Somrieu. Lluíííííís!

​​Una mica de neu? A l’estació d’esquí de Vallter 2000, situada a la Vall de Camprodon, us espera una jornada de descensos en trineu al seu Parc Lúdic. Serà emocionant lliscar sobre la neu. I no patiu que no us cansareu, ja que per pujar i accedir a la zona de descens hi ha una cinta transportadora. Si no teniu trineu ni casc, els podeu llogar a la mateixa estació. El parc lúdic només està obert els caps de setmana i festius. Entre setmana, obre per a grups que han fet una reserva prèvia un mínim de 10 dies abans.

Al Parc Natural de l’Alt Pirineu, als Pirineus-Noguera Pallaresa, trepitjareu la neu amb una sortida organitzada per Outdoor Adventour. Calceu-vos les raquetes de neu per contemplar els grans boscos de pi negre del parc. Durant aquesta ruta circular d’1,5 km trobareu plafons informatius sobre la flora i la fauna de la zona. Gaudireu de la bellesa del Massís de l’Orri des del mirador de la Coma del Forn i amb sort veureu algun cabirol. El punt de trobada és el Parc Lúdic de Port-Ainé. L’excursió dura 2 hores i es fa els caps de setmana i festius.

Descobrint els boscos amb raquetes de neu

Enigmes i un rescat a la Lluna?
Reus Turisme organitza un joc d’enigmes per resoldre en família. Heu de descobrir el tresor que Takeshi Nazo ha amagat en algun indret del Gaudí Centre amb l’ajuda d’algunes pistes. Si aconseguiu trobar-lo i obrir la caixa, el tresor serà per a vosaltres. Fins ara ningú ho ha aconseguit. Pot ser que sigueu vosaltres els afortunats?

Preparats per anar a la Lluna? El Parc Astronòmic de les Muntanyes de Prades ofereix l’espectacle familiar Selene, un trepidant viatge a la Lluna. Viureu una experiència única: un rescat a la Lluna, on veureu i sentireu uns espectaculars efectes de llum i so. Serà com si fóssiu allà mateix! Després, anireu al Mirador Astronòmic i us explicaran, amb un llenguatge entenedor per als més petits, com són les constel·lacions. També gaudireu del cel fosc i les estrelles de Prades a través dels potents telescopis del parc.

Selene al Parc Astronòmic de Muntanyes de Prades
Selene al Parc Astronòmic de Muntanyes de Prades

Contes de bruixes i fàbriques de xocolata

El poble medieval de Mallol, a la Vall d’en Bas-Les Preses, es converteix durant l’hivern en un escenari màgic. Aquí vivia fa molts anys la Bruixa Estruga, un personatge popular del poble que té la seva pròpia llegenda i cercavila amb una dansa especial. Aquesta se celebra durant la Fira de Sant Nicolau. Apropeu-vos a Mallol i gaudiu de caminades populars, concerts i espectacles. També hi ha parades de productes de Km 0 i demostracions d’oficis antics artesans com el de ferrer i joier.

Visitar una fàbrica de xocolata pot ser el somni de molts nens i nenes, i als Ports ho fareu en família. A la Fàbrica-Museu de Tortosa on s’elabora la xocolata CREO seguireu el seu procés d’elaboració, amb la recepta original de 1941 i amb la mateixa maquinària d’aleshores. Coneixereu la seva història de la mà d’un mestre xocolater que us guiarà per la fàbrica i tastareu 4 tipus de xocolata. La visita dura 2 hores.

Fira de Sant Nicolau Vall d'en Bas
Fira de Sant Nicolau a la Vall d’en Bas